سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پایان ترم!

پنج شنبه 88 تیر 25 ساعت 9:12 عصر

سلام

بالاخره تابستونِ ما هم رسید!

امروز امتحان عربی 1 رو دادیم،‌ همچین از اول ترم خاک بلند کرده بودیم که بیشتر هم دانشگاهی هایی که عربی نداشتن بعد از امتحان کلی احوال پرسمون بودن

استاد گل کاشت، اینقدر سوالات راحت بود که نگو

البته شاید من زیاد خونده باشم؟!.

دوست داشتم این ترم که تموم شد از هر درسم حداقل یه چند خط بنویسم که ترم پایینی ها بدونن هر درس محتواش چیه! اما خب به قول یکی از بچه ها، سونامی امتحانات همه رو شکه کرد!

اووه اووه از فلسفه 1 که اولین امتحانمون بود، کلی حال گیری، با اوون همه سوال تستی تشریحی درس، معلوم نبود این سوالات رو از کجا در آورده بودن، سوالا با آزمون های درس ها فرق داشت!

بعدش اینقدر حالم گرفته بود که بی خیال روانشناسی شدم، اصلا نخوندم! اما سوالاتش خیلی راحت بود، کل درس روانشناسی1 در مورد مفاهیم روانشناسی و مزایای داشتن این علم بود و در طول درس اینقدر خوب مفاهیم اسلامی رو وارد کرده بود که آدم کیف می کرد!

عصرش هم فلسفه سیاست بود که سوال تشریحیش در مورد ولایت فقیه بود که به قول یکی از ترم بالایی ها، شالوده و اصل درس هم بر همین مبنا بود! اما خارج از تست این سوال رو داده بودن!

فرداش فرق داشتیم، فرق هم تا حدی با تست ها فرق داشت، فرق و مذاهب در مورد مذاهب اسلامی از ابتدا یعنی شیعه و سنی و خوارج تا زمان حال یعنی وهابیت! خیلی درس جالبی بود ولی پر از اسم های عجیب و غریب و امان از این حافظه ی ضعیف!

اخلاق هم خیلی راحت بود، عین ترم پیش! نکته ی درس در این بود که هرچه ایمان و معرفت انسان نسبت به خدا بالاتر می ره کار خوب و عمل صالحش بالاتر می ره و در ضمن اسلام با دنیا به شرطی که مزرعه ی آخرت باشه هیچ مشکلی نداره و یادمان باشد که مهمترین آفت برای ایمان غفلت از یاد خداست! اما یکی از ترم اولی ها اخلاق رو که بهش می گن انسان سازی با راه و راهنما شناسی اشتباه گرفته بود، حواسمان باشد، این دو، دو درس مجزا هستن!

عربی هم که چندان که افتد و دانی!

 

شد 16 واحد! خیلی ترم سختی بود، خیلی سعی کردم که درس بخونم اما چون واحدهام زیاد بود اصلا نتونستم به جز ارسال آزمون ها کار خاصی انجام بدم، یکی از ترم بالایی ها، آقای طباطبائی یزدی، در پیامگاه نوشتن که از درس ها در طول تابستون استفاده کنین و در محیط مجازی مطلب بنویسین، نمی دونم، شاید این راه جواب بده!‌

در هر حال تصمیمم اینه که ترم بعد واحد کم بردارم، کم اما عمیق! شاید 12 تا بیشتر نگرفتم!

تا یار که را خواهد و میلش به که افتد!

 


نوشته شده توسط : وسط نیا

نظرات دیگران [ نظر]