سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

بن کتاب

چهارشنبه 89 اردیبهشت 22 ساعت 12:52 عصر
یا رحمن الدنیا و الاخره
سال پیش همین زمان‌ها بود که در پیامگاه فرهنگی نوشتم، بن کتاب نمی‌دین؟ هرچند که جواب داده نشد و امسال هم اصلا ننوشتم ولی خود مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب این زحمت را تقبل کردند و خودشان بن کتاب دادند.
ثبت نام اینترنتی بود و در قبال 10 هزار تومن بیست هزار و بیست هزار نیز 40 هزار تومن کارت می‌دادند و می‌شد کتاب خرید.
یکی از بچه‌های نیمه‌حضوری به من خبر داد و من هم سریع رفتم و اسم دانشگاه ما هم بود (قم- دانشگاه معارف اسلامی) ثبت نام کردم ولی وقتی در نمایشگاه صف عریض و طویل متقاضیان بن کتاب را دیدم واقعا پشیمان شدم و به همین حد ذوق کردن کفایت کردم.
یکی از ترم دومی‌ها می‌گفت که امسال به همراه همسرش به تهران آمده و با بن کتابی که همسرش از حوزه‌ی علمیه‌ی شهرش به سبب طلبه بودنش می‌گیرد، نزدیک به سی هزار تومن خرید کرده و یادم بود که دانشگاه‌های دولتی هم بن کتاب می‌دهند، بنی جدای از بن کتابی که نمایشگاه می‌دهد. و من می‌خواهم بدانم دانشگاه ما که دولتی هست و از طرف دیگر عشق و علاقه به طلبه ‌ها در آن موج می‌زند و اکثر اساتید آن روحانی هستند، چرا نباید بن کتاب داشته باشد؟ شده ده هزار تومن، مگر وزارت علوم دانشگاه تهران با وزارت علوم دانشگاه معارف اسلامی قم فرق دارد؟
اما کل نمایشگاه را بگویم که شلوغ بود و جذاب! دیوانه کننده برای کسانی که عشق خواندن و دانستن دارند.
برای اولین بار به بخش عربی نمایشگاه رفتم و کتاب : من قضایا المراة المسلمة نوشته د. حنان قرقوتی (استاذ فی الدراسات الاسلامیة) انتشارات دارالمعرفة (لبنان- بیروت) را خریدم
به قصد آن‌که کم کم ترجمه کنم و در این زمینه قوی شوم، چه لذتی دارد انسان به زبان دیگری تسلط داشته باشد و وقتی عربی حرف می‌زنند متوجه شوی که چه می‌گویند!
البته تحصیل علم هم هست‌ها، فقط فهمیدن حرف‌ها نیست.
آقا هم فرموده‌اند که باید کتاب وارد زندگی مردم شود و از اولویات، کاش تسهیلاتی هم به ما که علاقمندیم تعلق می‌گرفت، 5 کتاب خریدم 15 هزار تومان، آن‌هم با تخفیف! وگرنه می‌شد 20 هزار تومن.


نوشته شده توسط : وسط نیا

نظرات دیگران [ نظر]