سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

شهدا رفتند و ما تازه آمده ایم

دوشنبه 89 اردیبهشت 27 ساعت 4:18 عصر
مهمانی بودیم که خطبه‌های نماز جمعه را هم میدیدیم، کنار نمازگزاران تابوتی قرار داشت که یکی گفت، شهید علی هاشمی است! و در دنیای مجازی از او بعد از آن زیاد شنیدم و عکس‌هایش را دیدم و خواندم و یاد جنوبی افتادم که رفته بودم، همان که اول اسفند پارسال روحم را گذاشتم و جسمم برگشت! و در دانشگاه هم یکی از دوستان عزیزم، که ظاهرا جزو راویان نور هم هست، در مورد ایشان نوشته بودند:
سردار علی هاشمی یکی از فرماندهان سپاه در منطقه جبهه جنوب در استان خوزستان بود که از ابتدای جنگ حضور فعالی داشت و به ویژه در زمانی که جنگ در جبهه سوسنگرد شدت داشت وی در آن منطقه فعال بود اما نام شهید علی هاشمی با قرارگاه نصرت و تلاشهای شبانه روزی و گروه وی برای بررسی منطقه هورالهویزه جهت انجام عملیات خیبر و بدر گره خورده است.
شهید علی هاشمی در دوران دفاع مقدس توانست قرارگاه نصرت را در منطقه هورالهویزه راه اندازی کند و با مطالعات و تحقیقاتی که از این منطقه داشت شرایطی را فراهم کرد که پس از چند عملیات ناموفقی که ایران در جبهه داشت شرایط جبهه ها را به نفع کشور تغییر دهد و در این زمان سپاه به این نتیجه رسید که می تواند از منطقه هوالهویزه عملیاتی را به سمت مواضع ارتش بعثی برای تصرف جاده اماره- بصره انجام دهد و منطقه وسیعی را به تصرف در بیاورد تا از این طریق فشار بر ارتش عراق افزایش یابد.
نحوه شهادت سردار علی هاشمی : در روزهای آخر جنگ ارتش عراق حملات خود را به جبهه های ایران آغاز کرد و در پی حمله ای که عراق در پشت قرارگاه نصرت داشت شهید علی هاشمی و تعدادی از دوستانش به این منطقه عزیمت کردند و ظاهرا در داخل هور مورد اصابت آتش دشمن قرار گرفته و در خود هور به شهادت می رسند و حالا پس از 22 سال بقایای پیکر مطهر ایشان به همراه تعدادی دیگر از شهدا به میهن بازگشته .


انشاءالله ارواح مطهر این شهیدان با حضرت زهرای مرضیه _س_ محشور گردند (کتاب (راز گمشده مجنون) درباره این شهید سرافراز است/تابناک)
مگر یادم می‌رود که شهید علم‌الهدی هم در هویزه بود و عملیاتی که در 14 دی‌ماه داشتند عملیات نصر بود، قلبم گرفت، یاد شهیدانی که رفتند و مایی که بعد از آن‌ها تازه متولد شدیم!
یادی که بر لب‌ها ماندست و می‌ماند، یاد شهیدان است، داغی که بر دل‌ها ماندست و ای یاران داغ شهیدان است.



نوشته شده توسط : وسط نیا

نظرات دیگران [ نظر]