سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مثلا یه کم علمی!

یکشنبه 88 بهمن 11 ساعت 7:15 عصر

یا رحمن الدنیا و الاخره

بر حسب اتفاقاتی که روی داد، به سایت دفتر مطالعات مجازی دانشگاه رفتم و دیدم که وسطی اونجا لینک شده، خب زیاد جالب نبود در میان آن‏همه وبلاگ وزین و زیبا و صد البته پر محتوا وبلاگ وسط زاده، هیچ مطلب علمی‏ای نداشته باشه، هرچند که دوستان چندبار محتوای وبلاگ رو سوال کردن و من حضوری بهشون توضیح دادم که دوست دارم دغدغه‏های یه دانشجوی علاقمند به مباحث قرآنی و اسلامی رو بنویسم ولی در جهت این فکرم کار خاصی در این وبلاگ نکردم!‏

خلاصه اینکه من توجیح شدم و می‏خوام هر از گاهی یه مطلب علمی هم بنویسم که دوستان وقتی می‏یان وبلاگ از بطالت مطالب شکایت نکنن و بعد از فراغت از خوندن شروع به تامل کنن.

دوست داشتم در مورد جنگ نرم بنویسم، اما وقتی به این فکر کردم که باید مطالب دنباله‏دار باشه، تا ارزش کار مشخص بشه، به نظرم رسید همون مطالب مورد علاقه‏ام در رابطه با خانواده رو دنبال کنم. و با توجه به اینکه در وسط امتحانا قرار گرفتیم، فقط به تعریف لفظی خانواده می‏پردازم. 

خانواده

 به نظر من، اصل اساسی‏ای که در هر بحثی مورد نظر باید قرار بگیره خانواده است. خانواده کانونی‏ هست که فرد در آن متولد می‏شود و تا حضور در مجامع، در آن‏جا شکل می‏گیرد. شخصیت و هویت می‏یابد.

تا سه سال اول زندگی که سن تجربه و تمرین و اکتشاف است، این والدین هستند که کودکان را تربیت می‏کنند. البته باید در نظر داشت که حتی در مراحل نوجوانی و جوانی نیز که بنا به زعم بعضی از نظریه پردازان کودک دیگر از خانواده سرمشق نمی‏گیرد، همچنان حضور و حمایت خانواده بر کودک وجود دارد و بر جامعه‏پذیری کودک تاثیر می‏گذارد.

اما در رابطه با تعریف خانواده، آنچه مورد اتفاق بسیاری از صاحب‏نظران علوم مرتبط با خانواده است، و براساس تعریفی که در سایت رشد آمده است: خانواده تشکیل شده از یک واحد زیستی (بیولوژیکی) مبتنی بر پیوند زناشویی که بر اساس آن افراد دارای رابطه سببی و یا نسبی بوده و با هم خویشاوند هستند.

 نباید فراموش کرد که در کنار این تعریف، تعاریف مختلف دیگری هم قرار می‏دهند که عبارتند از: خانواده تک والد (فرزندان و یکی از والدین) خانواده‏ی گسترده(خانواده+پدر بزرگ و مادر بزرگ+عمه و خاله و دایی و عمو) و انواع دیگه که البته مورد نظر من از خانواده همون خانواده‏ی هسته‏ای است، یعنی پدر و مادر و فرزندان.


نوشته شده توسط : وسط نیا

نظرات دیگران [ نظر]